Jos Sinulla on tilauksesi kanssa ongelmia, ota yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu@finlayson.fi

Jos asiasi koskee tuotetakuuta tai virheellistä tuotetta, ota yhteyttä osoitteeseen reklamaatiot@finlayson.fi

 

KIRJAUTUMINEN

 

Miten liityn F-Klubiin?
Voit liittyä F-klubiin osoitteessa https://www.finlayson.fi/account/register


F-klubiin liittyminen on maksutonta. Olet oikeutettu F-klubilaisena F-klubietuihin ja pääset osallistumaan kanta-asiakastapahtumiimme myymälöissä ja verkkokaupassa. Kirjautuneena tilauksen teko on helppoa ja nopeaa, sillä tietosi ovat tilauslomakkeella valmiiksi täytettyinä. Kaikki verkkokaupan ostoskuittisi pysyvät tallessa F-klubisivullasi. Tilaamalla F-klubin uutiskirjeen, saat ensimmäisenä tietoa eduista ja ajankohtaisista puheenaiheista.

Olen unohtanut salasanani. Miten toimin?
Jos Sinulla on aktiivisena oleva F-klubitili, voit lähettää itsellesi sähköpostiisi salasanan vaihtolinkin osoitteessa https://www.finlayson.fi/account/login olevasta ”Unohditko salasanasi” kohdasta.
Jos sähköpostiosoitteellasi ei löydy aktivoitua tiliä, tai et saa salasanan vaihtolinkkiä sähköpostiisi (tarkistathan myös Roskaposti-kansion), olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@finlayson.fi

 

Miten peruutan jäsenyyteni/uutiskirjeen?
Jos haluat peruuttaa uutiskirjeemme tilauksen, voit tehdä sen uutiskirjeen alaosasta löytyvästä linkistä ”Peruuta uutiskirje”. Jos uutiskirjeen peruuttaminen ei linkin kautta onnistu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@finlayson.fi. Jos haluat poistaa F-klubijäsenyytesi kokonaan, laitathan asiasta kirjallisen pyynnön meille sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@finlayson.fi

En saa tilin vahvistuskoodia sähköpostiini. Mitä teen?
Jos F-klubitilin vahvistuskoodia ei löydy sähköpostisi Saapuneet-kansiosta, suosittelemme tarkistamaan roskapostin. Jos kuitenkaan viesti ei ole saapunut Sinulle, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@finlayson.fi

 

TILAAMINEN

 

Miten tilaukseni toimitetaan ja mitkä ovat toimitusvaihtoehdot?
Suomeen tilattujen tuotteidemme toimituksen hoitaa Posti Oy.

Pääset valitsemaan haluamasi toimitustavan paketillesi kassalla.

Nouto Postin pakettiautomaatista tai SmartPost -automaatista 4,90 €, yli 79 € tilauksista 0 €
Voit noutaa tilaamasi paketin valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi viestissä olevalla lokerokoodilla.

Huom! Suuremmat tuotteet (esim. sateenvarjot, peitot, tyynyt, matot) eivät mahdu Postin pakettiautomaatteihin. Mikäli lähetys on liian suuri Postin pakettiautomaattiin tai automaatti on täynnä, lähetys toimitetaan Postiin, joka on lähinnä automaattia.

Nouto lähimmästä Postista 4,90 €, yli 79 € tilauksista 0 €
Voit noutaa pakettisi lähimmästä Postistasi. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä, sähköpostilla tai paperisella postin saapumisilmoituksella paketin saapumisesta, jonka jälkeen voit noutaa pakettisi kuvallista henkilötodistusta ja paketin lähetystunnusta vastaan.

Postin kotiinkuljetus 9,90 €, yli 119 € tilauksista 0 €
Voit valita kotiinkuljetuksen, jolloin posti tuo pakettisi suoraan kotiovelle. Kun pakettisi on toimitettu Postin jakelupisteeseen, on Posti yhteydessä Sinuun 1 - 2 arkipäivän kuluessa toimitusajan sopimiseksi. Toimitusaika sovitaan joko puhelimitse tai tekstiviestillä. Lähetys toimitetaan Sinulle arkipäivisin klo 9-21 välisenä aikana.
Kun tilauksesi arvo ylittää 119 € (tilauksen arvo ilman toimituskuluja), toimitamme tilauksesi kotiovellesi ilman toimituskuluja. Huomioithan, että kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.

Postin lähetyksien kulkua voit seurata lähetystunnuksen avulla Postin verkkosivuilla.

 

Voinko noutaa tilaukseni Finlayson-myymälästä?
Valitettavasti verkkokauppatilauksia ei toistaiseksi voi noutaa Finlayson-myymälöistä.

 

Miksi en saa tilausvahvistusta sähköpostiini?
Jos et saa tekemäsi tilauksen vahvistusviestiä sähköpostiisi 3h sisällä tilauksen tekemisestä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@finlayson.fi

Kerrothan viestissä nimesi, tilausnumerosi, sekä sähköpostiosoitteesi, jolla tilauksen teit.

 

Voiko kahta tilaustani laittaa samaan pakettiin?
Valitettavasti kahden erillisen tilauksen yhdistäminen samaan pakettiin ei ole mahdollista. Postin varasto keräilee tilaukset aikajärjestyksessä ja yksittäisillä tilausnumeroilla. 

 

Miten voin peruuttaa tekemäni tilauksen?
Kun tilaus on tehty, siihen ei enää voi tehdä muutoksia. Mikäli haluat kuitenkin perua tilauksesi, olethan pikaisesti yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@finlayson.fi.
Emme valitettavasti voi taata, että tilauksesi ehditään perua ennen sen rekisteröitymistä. Kun tilaus on siirtynyt keräilyyn sitä ei ikävä kyllä enää voi perua. Voit palauttaa tilatut tuotteet, kun ne saapuvat sinulle. Lisää tietoa palautuksistamme löydät täältä.

 

Tilasin vahingossa väärän tuotteen. Mitä teen?
Maksettuasi tilauksen et voi enää tehdä siihen muutoksia. Jos haluat tuotteesi esimerkiksi eri värissä tai koossa, tulisi Sinun tehdä oikeasta tuotteesta uusi verkkokauppatilaus. Virheellisesti tilatut tuotteet voit palauttaa saman tien niiden saavuttua Sinulle.  Palautusten käsittelystä ja hyvityksestä löydät lisää infoa täältä.

 

Mistä saan lokerokoodin? Tilaukseni on seurannan mukaan noudettavissa pakettiautomaatista.
Lokerokoodit ovat henkilökohtaisia, emmekä tietosuojasyistä pääse niihin käsiksi. Jos et ole saanut lokerokoodia noudettavissa olevalle paketillesi, olethan yhteydessä Postin asiakaspalveluun joko Postin verkkosivuilla tai puhelimitse.

Lähetyksen seuranta, tilaaminen ja neuvonta 0600 94320 (1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm)

 

Pakettini toimitettiin Postiin, vaikka valitsin tilaukselleni toimituksen pakettiautomaattiin. Mistä tämä johtuu?
Paketti voi uudelleenohjautua Postiin kahdesta syystä: joko toivottu pakettiautomaatti on ollut toimitushetkellä täynnä tai tilauksesi on ollut liian suuri pakettiautomaatin vapaaseen lokeroon toimitettavaksi.

On myös mahdollista, että Sinulla on OmaPosti -palvelun uudelleenohjaus päällä. OmaPostin uudelleenohjaus ohittaa valitun toimituspaikan. Näet uudelleenohjauksen tilanteen OmaPosti-sovelluksesta tai kirjautumalla Postin verkkopalveluun osoitteessa https://oma.posti.fi/fi/login

Emme voi vaikuttaa paketin uudelleenohjautumiseen, joten Postin toimitusasetusten muutoksissa suosittelemme olemaan suoraan yhteydessä Postiin kirjautumalla heidän asiointipalveluunsa verkossa https://oma.posti.fi/fi/login tai puhelimitse Lähetyksen seuranta, tilaaminen ja neuvonta 0600 94320 (1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm)

 

En ehdi noutaa tilaustani Postin noutopaikasta ennen viimeistä noutopäivää. Mitä teen?
Paketteja säilytetään postin palvelupisteissä ja pakettiautomaateissa 7 vrk.

Jos olet valinnut paketillesi noudon Postista, voit tilata paketille lisää säilytysaikaa Postin sähköisestä palvelusta. Palveluun pääset kirjautumaan Postin verkkosivuilla ja säilytysajan ostamiseen Lähetysten seuranta ja ohjaus -sivulla.

Palvelun hinta on 1€/päivä ja minimisäilytysaika on 5 päivää. Paketin säilytystä voi pidentää maksimissaan 28 vuorokauteen.

Säilytysajan pidennys -lisäpalvelu ei ole mahdollinen pakettiautomaattiin lähetetyille paketeille.

Lisätietoja palvelusta löydät Postin verkkosivuilta.

Jos paketti kuitenkin jätetään noutamatta, palautuu se varastollemme seuraavan viikon kuluessa.

Toimipaikkapalautuksena palautetun tilauksen voi saada uudestaan toimitukseen. Vaihtoehtoisesti tilauksella olleet tuotteet voidaan hyvittää asiakkaan käyttämälle maksutavalle. Huomioithan, ettemme hyvitä toimipaikkapalutusten toimituskuluja.

Mikäli pakettisi palautuu varastollemme, pyrimme olemaan Sinuun asiasta yhteydessä sähköpostitse pikimmiten tilauksen sisällön tarkistuksen jälkeen. Jos emme saa yhteydenottoomme vastausta viikon sisään, hyvitämme palautuneen tilauksen tuotteet käyttämällesi maksutavalle.

 

MAKSUASIAT

 

En ole saanut Klarna-laskuani. Mitä teen?
Klarna-laskun tiedot näet kirjautumalla Klarnan verkkopalveluun osoitteessa https://app.klarna.com/login
Jos Sinulla on kysyttävää Klarna-laskuun tai -osamaksuun liittyen, pyydämme Sinua olemaan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun

Klarnan asiakaspalvelu palvelee myös puhelimitse numerossa (09) 425 99 771

 

En ole saanut hyvitystä palautuksestani. Missä vika?
Mikäli maksoit ostoksesi pankkikortilla/verkkopankissa (maksupalveluntarjoaja Checkout) on kyseessä todennäköisesti se, että hyvityspalvelu tarvitsee vahvistuksen.

Jotkut pankit (esim. S-Pankki ja Nordea) tarvitsevat saajan manuaalisen tilinumeron syöttämisen ennen hyvityksen kirjautumista. Tätä varten maksupalveluntarjoajamme Checkout lähettää Sinulle palautuslinkin, johon tilinumeron voi syöttää. Hyvitys palautuu tilillesi 1-3 pankkipäivän kuluttua tilinumeron syöttämisestä.

Jos et ole saanut hyvityslinkkiä automaattisesti Checkoutin kautta ja palautuksestasi on kulunut yli 14vrk, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@finlayson.fi